Ulga na ekspansję tylko dla produktów własnych
Podatnik może odliczyć jedynie te koszty, które dotyczą rozszerzenia rynków zbytu tych produktów, które sam wytworzył, a więc bez udziału podmiotów trzecich.
Jedną z form wsparcia przedsiębiorców, które zostały wprowadzone w ramach Polskiego Ładu, jest ulga na zwiększenie przychodów ze sprzedaży produktów, czyli tzw. ulga na ekspansję, uregulowana w art. 18eb ustawy o CIT (art. 26gb ustawy o PIT). Ulga ta polega na możliwości dodatkowego odliczenia od podstawy opodatkowania kosztów, które poniósł podatnik, żeby rozszerzać swoje rynki zbytu – zarówno krajowe, jak i zagraniczne. Chodzi o koszty uzyskania przychodów, które zostały poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów wytwarzanych przez podatnika. Dzięki uldze można odliczyć 200 proc. poniesionych kosztów, czyli:
∑ 100 proc. jako koszt uzyskania przychodów,
∑ 100 proc. jako odliczenie w ramach ulgi.
W ramach ulgi można w danym roku podatkowym odliczyć maksymalnie 1 mln zł.
Ponieważ rozwiązanie to może przynieść podatnikom spore korzyści, nic dziwnego, że budzi zainteresowanie. To z kolei oznacza, że duża grupa podmiotów może mieć wątpliwości dotyczące zasad korzystania z ulgi. Jedną z takich wątpliwości rozstrzygnął ostatnio dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 10 sierpnia 2023 r. (0111-KDWB.4010.25.2023.2.AZE).
Sprawa dotyczyła spółki komandytowo-akcyjnej, która zajmuje się produkcją odzieży....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta